Albert Heijn begint met volumeacties om de dalende omzetten te stuiten.
Met ingang van deze week verkoopt de supermarktketen wekelijks
foodartikelen van A-merken massaal tegen actieprijzen, schrijft
Distrifood. Twee zakken Lay's Chips kosten bijvoorbeeld 2,19 euro in
plaats van 2,44 euro.
Algemeen directeur Sander van der Laan
kondigde de acties vorige week aan tijdens de jaarlijkse
supermarktmanagersdag van de keten. De volumeacties zijn gericht op het
'voller maken van de klant', aldus Van der Laan.
De acties
worden niet gecommuniceerd via de folder. Klanten zien de aanbiedingen
zodra ze in de winkel zijn. Dat moet de kans op impulsaankopen
vergroten.
Daarnaast wordt de verkoop van kleinbrood aangepast
naar de aanpak van ketens als Lidl en Coop. AH-klanten kunnen vanaf half
mei in de winkels broodjes en croissants pakken uit doorzichtige
kunststof bakken. Het is dan ook mogelijk om één broodje of croissant te
kopen. Het prijsniveau komt meer in lijn met dat van Lidl. “Er is
ruimte voor een scherp geprijsd croissantje”, aldus een
supermarktmanager.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten