Bonno van der Putten
Ranzijn tuin & dier wil zijn winkelbestand in de komende vijf
jaar verdubbelen. Dat laat algemeen directeur Peter Paul Kleinbussink
weten aan RetailNews. Vorige week ging de negende vestiging van de
winkelketen open in Amersfoort.
Dat filiaal is de eerste in de reeks winkelopeningen, geeft
Kleinbussink aan. De afgelopen jaren stonden in het teken van een
herpositionering, waarbij onder meer een nieuwe huisstijl werd uitgerold
naar bestaande vestigingen. “Nu zijn we toe aan uitbreiding.”
Ranzijn tuin & dier beschikt over een tuincentrum en
dierenspeciaalzaak. Van de ruim tienduizend vierkante meter oppervlakte
in Alkmaar bijvoorbeeld, beschikt de dierenafdeling over circa
tweeduizend vierkante meter. In vijf filialen is tevens een
dierenartspraktijk aanwezig, terwijl ook hondenwasstraten en trimsalons
in de winkels zijn geïntegreerd. “Het is bij ons heel gewoon dat
huisdieren mee de winkel ingaan”, vertelt de algemeen directeur. “Daar
spelen wij op in met bakken water, hondenkoekjes of zakjes voor het
geval er iets mis gaat.”
De winkelketen onderscheidt zich met dit concept van formules als
Intratuin. Ook de positionering is anders, stelt Kleinbussink. “Waar
Intratuin zich richt op trends, sfeer en aankleding, focussen wij ons
meer op massavolume om de prijs scherp te houden.”
Met de gewenste winkelopeningen wil Ranzijn in eerste instantie zijn
markt verder verdichten. De winkelketen is momenteel actief in het
westelijk deel van ons land. “Die grens willen we ook enigszins
oprekken, maar je zult ons nog niet in Zuid-Limburg of Oost-Groningen
zien.”
Ook online staat Ranzijn een uitbreiding te wachten, stelt
Kleinbussink. Inmiddels beschikt de webwinkel over 7500 artikelen,
waarbij de dierenafdeling volledig online beschikbaar is. “We zijn nu
bezig alle tuinartikelen daaraan toe te voegen, terwijl we de webwinkel
ook in fysieke vestigingen willen integreren.”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten